FőzzSüssÉlvezd

FőzzSüssÉlvezd

KörtésCsoda

2015. szeptember 14. - Németh Anita

Az ősszel több olyan idény gyümölcs is van, amit igazán érdemes a sütéshez használni. Ilyen például a körte is. Használjátok ki amíg van, mert a télen könyörögni fogunk egy kis gyümölcsért ami nincs agyon pumpálva minden sz*rral. 

A mi zöldségesünket nagyon bírom, most legyen a neve Béla (nem, a való életben nem Béla a neve). Béla nagyon kedves, igazi vagány pasas, aki már csak a poén kedvéért is mindig rám tukmál mindenből még + 50 dekát. De nem baj, imádjuk a Bélát. Ő ajánlotta nekem ma reggel a körtét, mert az jó, és egyem, meg a vitamiiin... Szóval vettem is pár darabot, és délután már sütéshez is készülődtem.

Fogadjátok szeretettel és felkészült ízlelő bimbókkal a következő receptet.

 

 

img_0022_1.jpg

 

 

Hozzávalók:                 

Tészta:

- 1 bögre liszt

- fél bögre cukor

- 1 vaníliás cukor

- 1 sütőpor

- 2 egész tojás

- 4 evőkanál olaj

- 8 evőkanál tej

- kb. 2-3 evőkanál cukrozatlan kakaópor (de amúgy ízlés szerint)

Ezeket szépen összekevertem, és kaptam egy alig alig folyós tésztát. Én gyümölcstorta formát használtam most, azt szépen kikentem vajjal (ne spóroljatok, kenjétek ki rendesen, megéri), és beleöntöttem a tésztát. Légkeveréssel 180 C°-on süsd, 5-10 perc elteltével, dugj bele egy villát, vagy valamit, hogy lásd, folyós e még a tészta. Ha kész, ne vedd még ki a sütőből, kapcsold ki, és még egy ideig pihentesd ott, mert különben összeesik.

Amíg sül a tészta, összeállíthatjuk a krémet. 

Vaníliás krém:

- 4 tojás sárgája

- 2 és fél evőkanál cukor

- 2 vaníliás cukor

- 3 evőkanál liszt

- fél liter tej

 

Mindent összekevertem, kivéve a tejet. Azt feltettem melegedni, és amikor már kellemesen langyos volt, egy merőkanálnyit hozzátettem a krémhez, és teljesen simára kevertem. Majd hozzátettem a többi tejet is, és visszaraktam melegedni. Addig kell folyamatosan keverni, amíg nagyon sűrű nem lesz. Ha kész, tedd félre hűlni.

Ha minden megvan, tedd össze a sütit, és vékony körte szeleteket szelj a tetejére, vagy ahogy csak szeretnéd.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f-s-e.blog.hu/api/trackback/id/tr657784658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása