FőzzSüssÉlvezd

FőzzSüssÉlvezd

CitromosPiteÉgetettTojáshabbal

2016. február 07. - Németh Anita

Valami isteni... ahogy a citrom savanykás íze, és az édes hab együtt elolvad a szádban... nem találok szavakat. Nem is húzom tovább az időt, itt a mennyei recept:

 

Citromos pite, égetett tojáshabbal

 

123.jpg

 

 

Hozzávalók:

- pite tésztához a szokásos (lásd többi recept)

Krém:

- 3 citrom

- 3 tojás

- 15 dkg vaj

- 15 dkg cukor

Tojáshab:

- 2 tojás fehérje

- 50 gr porcukor

 

Érdemes először a tésztát összeállítani, míg elbíbelődtök a krémmel, pont jó lesz. 

Szóval, a citromokat alaposan megmostam, majd lereszeltem a héját. Vigyázzunk arra, hogy a fehér részek már ne kerüljenek bele. Ezután a citromokat kifacsartam. Hozzáadtam a cukrot, és az elhabart tojásokat, majd vízgőz fölött, folyamatos kavargatás mellett addig hagyom amíg elkezd besűrűsödni. Na nekem ez elképesztően sok idő volt, normális tál híján, csak 3-as fokozaton ment a főzőlap, egy örökké valóságnak tűnt. Mikor elkezdett sűrűsödni, levettem a tűzről, belepakoltam a vajat (amit előtte apró kockára vágtam, hogy hamarabb felolvadjon), simára kevertem, majd beletettem a citrom héját is. Össze kevertem, kész is.

A tésztát szokás szerint nyújtjuk, majd pite formába tesszük, beleöntjük a citromkrémet, és mehet is a sütőbe.

Míg sül, megcsináljuk a tojáshabot. Összepakoljuk a tojásfehérjéket, és a porcukrot, és már mehet is a habosra keverés. Tudjátok, akkor jó, ha a fejetek fölé rakva sem borul az arcotokba az egész.

Habzsák híján sima uzsonnás zacskót használtam, aminek az egyik végét kivágtam, és beleraktam egy formát, amivel szép kis habokat tudtam nyomni. Díszítettem a kész pitét, és cukrász fáklya híján, újra kreatívnak kellett lennem. Vihar öngyújtót használtam a fáklya helyett, higgyétek el, tökéletes! Előre kettőt vettem, mert tudtam hogy az egyik úgyis felfogja adni egy idő után. Persze igazam is lett. Végig égettem a kis halmokat, és készen is vagyunk. 

Élvezzétek. 

 

12.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://f-s-e.blog.hu/api/trackback/id/tr788368692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása