FőzzSüssÉlvezd

FőzzSüssÉlvezd

KézművesCsokoládé

2015. december 19. - Németh Anita

Nagyon hosszú ideje nem jártam erre, úgyhogy valami szuper dologgal kellett beújítanom.

Meg amúgy is mindjárt itt a karácsony. Sosem árt egy kis apróság, amivel nem csak a saját hangulatotokon javíthattok, de akár szuper ajándék is lehet.

Kézműves csokira fel!

 

img_0083.jpg

 

 

Hozzávalók:

- 2 tábla csokoládé (ez lehet bármilyen, rátok van bízva)

- díszítő és ízesítő elemek

- 2 tál (az egyiknek el kell fednie a másikat)

- víz

- fakanál

- szilikon forma (opcionális) 

 

A csokit apró darabokra felvágtam, és egy tálba feltettem egy kevés vizet, majd ráraktam a másikat, és alacsony hőfokon elkezdtem forralni a vizet. Alacsonyan kell, mert nem szabad hogy a másik tálat érje a víz, vagy hogy a csokiba víz kerüljön, vagy hogy forrjon a víz. Babrás, de megéri.

A felső tálba mehet a csoki, és szép lassan elkezdem felolvasztani. Amíg olvad összekészítettem a többi hozzávalót.

Én most sós mogyorót, aszalt áfonyát, és cukor szórót használtam. De felhasználhattok bármit, amiről úgy gondoljátok nagyon szuperül passzolni a csoki ízéhez. Ez lehet bármilyen aszalt gyümölcs, vagy csonthéjas, esetleg zúzott cukorka. Tényleg bármi lehet, határ a csillagos ég. :)

Én szilikon formát használtam, amit előtte szépen kitörölgettem, hogy fényes legyen az alja, így a csokink alja is gyönyörű fényes lesz. De nem muszáj formát használni, egy sütőpapírral kibélelt tepsibe is rakhatjátok, szépen oszlassátok el, és mehet bele a sok finomság.

Kb. 2 óra alatt teljesen megkeményedik a csoki. 

Ajándéknak sem utolsó, de egy hideg téli estén kifejezetten jó elmajszolgatni a saját készítésű csokinkat. :)

A következő posztban adok pár tippet a csomagoláshoz, ha ajándék lesz belőle. :) 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f-s-e.blog.hu/api/trackback/id/tr408183968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása